Nominu výletní lze připravit pouze s horkou vodou. Její základ tvoří výživné obiloviny jako oves, ječmen a celozrnná špalda. Ty jsou doplněny sušeným kokosovým tukem. Pro kokosový tuk je charakteristické, že obsahuje přes 50 % mastných kyselin s krátkým nebo středně dlouhým uhlovodíkovým řetězcem. Takové tuky představují pro tělo vhodný rychlý zdroj energie, aniž by ovlivňovaly glykemii. S Nominou výletní jsme tak schopni za pár minut připravit pokrm, který nám dodá sílu pro náš výšlap. Výživovou hodnotu kaše samozřejmě zvyšuje i obsah rozpustné i nerozpustné vlákniny. A v každé porci křupe 5 g semínek chia. 

 

Použité suroviny:


Skladování:
Průměrné výživové hodnoty:
Balení:
Upozornění:
Ovesné vločky, celozrnná pšenice špalda, ječné kroupy, rýže natural, sušený kokosový tuk (kokosový tuk, mléčný protein), chia semínka, zvlhčující látka: xylitol.
Při relativní vlhkosti do 75% a teplotě do 30°C, vždy uzavřené. 
Energie: 1744 kJ/315kcal; tuky: 13 g; sacharidy: 57 g; vláknina: 9 g; bílkoviny: 12 g
60 g
Neobsahuje GMO, vejce, soju ani přidaný cukr. Obsahuje lepek. 

 

Jak na přípravu?
Nominu výletní si můžeš připravit v misce nebo v hrnečku, když smícháš obsahu sáčku a přibližně 240 ml horké vody. Na výlet si ji můžeš přinést v termosce. Stačí dobře promíchat a počkat 4-5 minut. Můžeš přidat kousek čerstvého ovoce z batohu (jablíčko, mandarinku, banán) nebo hrst malin či borůvek posbíraných cestou. A to je potom mňamka.

 

Chceš vědět víc?
Jednou složkou Nominy výletní je ječmen. Tahle plodina figuruje v lidské výživě už celá staletí. Ví se, že ječná kaše byla v antice pokrmem gladiátorů. Určitě to bylo pro její výživové vlastnosti, i když tomu tak tehdy neříkali. Ječmen je zdrojem polysacharidů, kvalitních bílkovin, vitamínů skupiny B a E a celé řady minerálů.

 

Další složku tvoří oves. Vlákninu ječmene i ovsa tvoří vyvážený poměr mezi složkou rozpustnou a nerozpustnou. Podstatnou část té rozpustné části tvoří polysacharid beta-glukan, který je velmi ceněný pro svůj pozitivní vliv na organismus. I pšenice špalda je ceněna pro svůj pozitivní vliv na organismus a svým obsahem vlákniny přispívá k lepší činnosti trávicího ústrojí.

 

Celozrnná rýže, nebo u nás častěji rýže natural, je částečně vyloupaná rýže, která si v porovnání s rýží bílou loupanou zachovává mnohem více vitamínů skupiny B, více cenných minerálních látek (železo, hořčík a fosfor) a samozřejmě vlákniny.

 

Chia semínka obsahují přes 30 % vlákniny, a to se zastoupením nerozpustné i rozpustné složky . Z asi 30 % tuku tvoří velký díl omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Semínka jsou také ceněna pro svůj obsah bílkovin a minerálních látek.Takto semínka šalvěje hispánské nutričně vhodně doplňují ostatní složky kaše a dělají z ní zdravou a výživnou svačinu nejen na cestách.

 

I přes její nesporné kvality kaše NENÍ VHODNÁ PRO CELIAKY A BEZLEPKOVOU DIETU.

 

Více o ječmeni si můžeš přečíst v 1. části ze série článků Proč je Nomina cereální?: www.nominal.cz/blog/21-proc-je-nomina-cerealni-i-dil.html

 

newsletter

Buďte stále v obraze!
Aby vám už nic neuteklo,
přihlaste se k odběru novinek.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů | GDPR