Oblíbená instantní kaše. Ptáš se proč? Díky svému přirozenému charakteru. Obiloviny předem šetrně tepelně zpracujeme tak, aby se už nemusely vařit a kaše byla hotová za pár minut, aby si ale zachovaly svou výživovou hodnotu. Tahle kaše se vyrábí se z prastaré obiloviny, pluchaté pšenice špaldy. Má velmi příjemnou oříškovou chuť. Protože ji zpracováváme v její celozrnné podobě, zachovává si množství cenných nutričních látek - minerálů, vitamínů či vlákniny!

Ve složení jako obvykle nenajdeš mléko, přidaný cukr ani jiné ochucovadlo. Jen obiloviny.

 

Použité suroviny:
Skladování:
Průměrné výživové hodnoty:
Balení:
Upozornění:
celozrnná pšenice špalda
Při relativní vlhkosti do 75% a teplotě do 30°C, vždy uzavřené. 
Energie: 1520 kJ/360 kcal; tuky: 2,2 g; sacharidy: 66 g; vláknina: 9,2 g; bílkoviny: 12 g
300 g
Neobsahuje GMO, mléko, vejce, soju, přidaný cukr; obsahuje lepek

 

Neboj se experimentovat!


Špaldovou kaši si můžeš připravit podle svých vlastních představ. Je jen na tobě, čím si ji ochutíš či jak bude hustá. Ty si volíš, čím ji osladíš a jak sladká bude. Pár tipů pro její přípravu:

 

- kaši lze míchat s horkým mlékem, ořechovým mlékem (kokosové, mandlové, aj.), rostlinným mlékem, ale i s vodou a jogurtem
- ke slazení není jen cukr, nabízí se med, javorový sirup, obilné sirupy apod., ale nasládlou chuť má i běžné mléko
- s kaší kamarádí všechny druhy ovoce, nejlépe čerstvého, dobře ochutí i sušené
- hodit se může trocha koření, skořice je samozřejmostí, ale vyzkoušet lze třeba špetka hřebíčku a jiné
- nesmíme zapomenout na oříšky a semínka
- pro mlsné jazýčky můžeme přidat kvalitní čokoládu či domácí zavařeninu
- nezapomeň, že si hustou kaši můžeš připravit i "na slano". Pak se do ní hodí třeba nějaké zelené bylinky nebo česnek.
- Kaši si můžeš připravit doma, na návštěvě s přáteli, nebo třeba na cestách. Prostě všude, kde budeš mít po ruce instantní špaldovou kaši.

 

 

Buď chytrolín


A až se tě příště kamarádi nebo někdo z rodiny zeptá, proč jíš špaldovou kaši, budeš mít odpověď. Teda v případě, že si zapamatuješ aspoň něco málo o tom, co to vlastně špalda je.

 

Že to je druh obiloviny, pramáti dnešní pšenice, jedna z nejstarších kulturních plodin. V současné době zažívá svoji renesanci. Určitě je to pro její výživovou hodnotu a snadnou stravitelnost. Pšenice špalda je výborným zdrojem vitamínů skupiny B (především B1 a niacinu) a vitamínu E. Z minerálních látek špalda obsahuje především fosfor, draslík, železo a hořčík. Tuk špaldy obsahuje relativně mnoho nenasycených mastných kyselin a žádný cholesterol. Bílkovin obsahuje špalda obvykle o něco více než běžná pšenice.

 

Dietní vláknina obsažená v kaši z celozrnné špaldy má jemnou strukturu vláken, díky níž je velmi dobře snášena, podporuje trávení a střevní peristaltiku. Z hlediska zdravotního se špaldě připisují pozitivní účinky na stimulaci imunitního systému a cení se její lehká stravitelnost. Více informací o špaldě z pohledu tradičního léčitelství nebo trdiční čínské medicíny určitě najdeš jinde.


I přes její nesporné kvality kaše NENÍ VHODNÁ PRO CELIAKY A BEZLEPKOVOU DIETU.

 

 

newsletter

Buďte stále v obraze!
Aby vám už nic neuteklo,
přihlaste se k odběru novinek.

Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů | GDPR